OMNMLINE JOURMNAL

S'I'HA'I'EHII] I]IJL'I'[IHE

30.08.2016 | WORLD
;

Soros Ran US Foreign Policy on Post-Coup Ukraine

A tranche of some 2500 Internal documents, mostly Microsoft Word, Excel, and Power Point files,
as well as pdf files, from George Soros’s Open Society Foundation (OSF) network of non-
governmental organizations, which were obtained from the group «DC Leaks», shows that Soros
and his advisers lorded over US policy toward Ukraine after the 2014 coup supported by Soros
and the Obama administration ousted the democratically-elected Ukrainian president Viktor
Yanukovych and his government. The leaked Soros documents describe how the OSF and
Soros’s International Renaissance Foundation (IRF), based at 46 Artema Street in Kiev, worked
with the US State Department after the 2014 so-called «Euromaidan» themed revolution to
ensure that a federalized Ukraine was not in the picture.

In addition to George Soros (identified as «GS» in the leaked OSF documents, others involved in
the Ukrainian coup planning included US ambassador to Kiev Geoffrey Pyatt; David Meale
(Economic Counselor to Pyatt); Lenny Benardo (OSF); Yevhen Bystrytsky (Executive Director,
IRF); Oleksandr Sushko (Board Chair, IRF); lvan Krastev (Chairman, Centre for Liberal Studies, a
Soros- and US government-influenced operation in Sofia, Bulgaria); Sabine Freizer (OSF); and
Deff Barton (Director, US Agency for International Development (USAID), Ukraine). USAID is a
conduit for the Central Intelligence Agency. Soros was present at a post-coup meeting on March
21, 2014 that involved US support for the «New Ukraine». One document describes the «New
Ukraine» as a key measure to «reshapes the European map by offering the opportunity to go
back to the original essence of European integration».

Soros pushed for sanctions against Russia for refusing to recognize the coup-installed
government headed by Arseniy Yatsenyuk, which included neo-Nazis, and rejected a federalized
Ukraine that would grant self-government to the Russian-speaking eastern Donbass region. In
effect, Soros vetoed a proposal by Pyatt to negotiate a proposal made by Russian Foreign
Minister that would grant autonomy to eastern Ukraine within a federalized Ukraine. Soros
rejected the proposal because he believed it would grant Russia too much influence in Ukraine.
Although Assistant Secretary of State for European and Eurasian Affairs Victoria Nuland did not
attend the March 21 meeting, she remained close to Pyatt and Yatsenyuk, who she affectionately
called «Yats». In the end, the Obama administration rejected a federalized Ukraine and gave its
full support to the unilateralism of Ukrainian president Petro Poroshenko and his puppet master
Soros.


https://www.rt.com/usa/355919-soros-hacked-files-released/
http://www.strategic-culture.org/
http://www.strategic-culture.org/authors/wayne-madsen.html
http://www.strategic-culture.org/rubrics/politics.html



http://www.iteksoft.com/pdf-creator/
http://pdf.iteksoft.com/pdf-writer/
http://www.lanzarotecaliente.com/

It should be of no surprise that earlier this year, Pyatt was moved from Kiev as ambassador to
Athens. One Soros document calls for the need to combat «Russlandversteher», German for
«Russia understanding», throughout Europe, particularly in Greece with its history of close
cultural and religious relations with Russia. The Soros OSF document calls for a concerted effort
in Greece to influence public opinion against Russia and for the Ukrainian coup government.
Proposed is an anti-Russian and pro-Ukrainian propaganda operation directed against
newspapers, ten «audiovisual outlets» (TV and radio), six Internet sites in Greece, and «about 50
opinion leaders» present on Greek social networks. Greek newspapers targeted for participation
in the Soros anti-Russia campaign included «Kathimerini, Avgi, Ta Nea, Vima, Efymerida
Syntakton, Eleutherotypia, Proto Thema, and Rizospastis». The Greek-Russian Chamber of
Commerce in Athens was also targeted for inclusion in the Soros propaganda operation. Similar
anti-Russian and pro-Ukrainian coup government media influence operations were proposed for
Italy, Spain, and France. The reasoning was to counter any movement to support the status quo
ante in Ukraine by the SYRIZA, Podemos, and Five Star Movement parties in Greece, Spain, and
Italy, respectively. This Soros strategy was referred to as «debate mapping».

While looking to influence Greek policy on Ukraine, Soros and his NGO gang pushed for
European Union enlargement to include Ukraine and Turkey, neither country’s accession to the
EU being in the interests of any of the EU’'s member states. High priority was also given to
integrating Moldova into EU structures. The overall theme of many of the Soros documents is that
lying at the heart of «Russlandversteher» is «anti-American» feelings in Europe. European trade
unions are singled out by the Soros gang as being at the heart of «anti-American» opinions in
Europe. Certain political parties are also singled out, including the National Front of France,
Jobbik of Hungary, the Netherlands Party of Freedom (PVV), and the UK Independence Party
(UKIP), and are referred to by Soros as the «PRR», or «populist radical right». Pro-Russian
German politicians are named in the Soros documents and they include former Chancellors
Gerhard Schroder, Helmut Kohl, and Helmut Schmidt; Brandenburg Minister-President Matthias
Platzeck; Die Linke leaders Gregor Gysi, Sahra Wagenknecht, and Katja Kipping, and former
Hamburg mayor Klaus von Dohnanyi. Soros, who cut his teeth as a teen in Hungary cooperating
with the Nazi Gestapo and Hungarian fascist Arrow Cross, prefers to maintain «hit lists»
containing the names of his opponents.

It is the degree to which Soros provided finances, logistics, and other support to the Ukrainian
coup plotters in 2012, two years before the Euromaidan uprising, that is noteworthy. OSF and its
affiliates provided entire buildings, office space, computers, software, broadband Internet,
videoconferencing equipment, vehicles, travel to the United States, and other material for the
Euromaidan uprising. This was all done with the cooperation of the US and Swedish embassies
in Kiev, USAID, the Carnegie Endowment, the Swedish International Development Agency
(SIDA), and the Central Intelligence Agency-linked National Endowment for Democracy (NED).

Investigative journalists were also sought by the Soros gang to travel to Ukraine and submit
articles that had to be approved by Soros operatives before publication. One major collaborator of
Soros and the United States in pushing Ukrainian propaganda was identified as the Hromadske


http://www.kyivpost.com/article/content/ukraine-politics/ukraine-today-geoffrey-pyatt-to-leave-ukraine-for-greece-413338.html

Television, which was singled out for its work to counter «Russian propaganda».

One Soros document contains the following recommendation: «Select journalists from the 5
target countries (Germany, France, Spain, Italy, Greece) and offer them long stay reporting trips
in Ukraine. Rather than specify what they should write about they should make suggestions for
articles; we retain a veto on stories we think are counterproductive. Suggestion that we liaise
directly with journalists to determine interest». The Soros document even concedes that such as
approach is not «proper independent journalism and we may damage our credibility with
jJournalists». Soros’s people proposed a «firewall» between Soros and journalists reporting on
Ukraine. Soros’s organization proposed that «a third party would receive the grant and act as the
intermediary, editor, quality control etc. IRF [International Renaissance Foundation] should play a
more lead role in this initiative to emphasize its Ukraine origins». The Soros organization decided
to pursue «PlJ», or «public interest journalism» outlets for a cooperative propaganda
dissemination relationship regarding Ukraine.

There are a number of journalists around the world who have sold their journalistic professional
credentials and credibility to the devil and have willingly accepted paychecks from Soros in order
to disseminate his and the CIA’'s propaganda. One such outlet that is cited as carrying Soros’s
water is Huffington Post-Germany, which is identified as a collaborator of Burda, a center-right
publishing house in Germany. Other German publications that Soros favorably viewed as pushing
the anti-Russian line on Ukraine included Frankfurter Allgemeine Zeitung, Frankfurter
Rundschau, Die Welt, Siddeutche Zeitung, Tageszeitung, Spiegel, and Junge Welt. Coming in
for criticism by Soros was Neues Deutschland and Freitag, cited as being too friendly to Russia
and anti-Ukraine.

The Soros documents identify a columnist for the Swiss paper Neue Ziircher Zeitung as receiving
Soros money to hire a «research assistant» to promulgate pro-Ukraine propaganda. Others on
Soros’s anti-Russia payroll and who authored Ukraine propaganda articles included researchers
with the Barcelona Institute of International Studies, Chatham House in London, and the Istituto
Affari Internazionali in Italy. Propaganda memes cited by Soros’s gang included expelling Russia
from the G8, NATO military support and NATO membership for Ukraine, and sanctions against
Russia. A Confidential March 12, 2015, Soros document reveals that the anti-Russian former
NATO military commander and close friend of Bill and Hillary Clinton, Wesley Clark, in addition to
Polish General Waldemar Skrzypczak, advised Poroshenko on military matters regarding Russia.
The document cites Soros as the «self-appointed advocate of the New Ukraine».

Soros is one of the closest advisers and financiers of Hillary Clinton. The leaked Soros
documents describe how the Clinton Global Initiative and Soros Foundation cooperates on
undermining the sovereignty of nations around the world, including those in Europe. And that
relationship should weigh heavily on every American voter on November 8.



