
George Soros Funded Think Tank Attacks Disobedient
Media, William Craddick Over EU Coverage

zerohedge.com/news/2017-02-13/george-soros-funded-think-tank-attacks-disobedient-media-william-craddick-over-eu-
co

On February 10th, 2017, an article distributed by the Atlantic Council's Digital Forensics
Lab attacked research published by Disobedient Media concerning the EU and added the
Atlantic Council to a line of media houses and other outlets who deny the Wikileaks and
Harvard Human Rights Journal supported research collected and published by Disobedient
Media exposing the role that the Clintons and Department of State played in helping Laura
Silsby and her co-conspirators off the hook after they were caught smuggling children
illegally out of Haiti.

The Atlantic Council has accepted donations from funds owned by George Soros and a
multitude of other foreign and domestic special interest groups, pushed harmful and
imperialistic neoconservative political viewpoints to intellectuals and readers and promoted
"black propaganda" now debunked by the intelligence community claiming that Russia was
likely to hack the 2016 U.S. Presidential elections, and that Wikileaks is a pawn of the
Russian government.

I. The Atlantic Council Has Received Funds From George Soros, Ukrainian
Oligarchs, Special Interests And U.S., Foreign Government Agencies

The Atlantic Council has a troubling history of taking money from foreign special interest
groups and government agencies in return for pushing propaganda to support various
initiatives around the globe. The New York Times has named the Atlantic Council along
with the  Brookings Institution and the Center for Strategic and International Studies as
being think tanks which have made undisclosed "agreements" with foreign governments.
The article denounced the Atlantic Council for having "opened a whole new window into an
aspect of the influence-buying in Washington that has not previously been exposed.”

In May 2016, a report by the Associated Press identified the Atlantic Council as one of a
number of think tanks which had received funding from the Ploughshares Fund. The
Ploughshares Fund is financed by George Soros' Open Society Foundation. A May 5, 2016
article by the New York Times revealed that the Ploughshares Fund was a major player in
efforts to sell the Iranian nuclear deal to the American public. The deal has been generally
criticized as a foreign policy failure, resulted in the transfer of hundreds of billions of dollars

1/4

https://www.zerohedge.com/news/2017-02-13/george-soros-funded-think-tank-attacks-disobedient-media-william-craddick-over-eu-co
http://archive.is/0GQ9g
http://archive.is/r3wHs
http://harvardhrj.com/wp-content/uploads/2009/09/King.pdf
http://disobedientmedia.com/the-clinton-silsby-trafficking-scandal-and-how-the-media-covered-it-up/
http://archive.is/IBVB
https://archive.is/o/LiQxE/www.atlanticcouncil.org/
http://archive.is/LiQxE
https://archive.is/o/LiQxE/www.brookings.edu/
https://archive.is/o/LiQxE/csis.org/
http://archive.is/bDpBs
http://www.ploughshares.org/sites/default/files/resources/Ploughshares-AR-2015-web-version.pdf
http://archive.is/3Mder
http://archive.is/YZxxG


to Iran without any concessions in return and has failed to prevent Iran from continuing to
illegally test long range ICBM missiles in violation of both the deal and international
sanctions.

Atlantic Council has released a number of glowing reviews of Soros' "philanthropic" work
despite the fact that his Open Society Foundation has recently been expelled from Hungary
and is under audit along with affiliated NGO groups in Macedonia due to accusations of
meddling in national elections and improperly seeking to influence public opinion.

The Atlantic Council proudly lists a jaw dropping number of various special interest groups,
government agencies, foreign governments and well connected, wealthy individual patrons
among its donors.  Highlights on the list include the foundation of Ukranian oligarch Victor
Pinchuk, The Open Society Foundation, the United Arab Emirates, Bahaa Hariri,
the billionaire brother of Lebanese prime minister Saad Hariri, Rockefeller Brothers Fund,
Inc., NATO, the United States Department of State, Lockheed Martin Corporation and
the Turkish Ministry of Energy & National Resources, whose head Berat Albayrak was the
subject of leaks released by publishing giant Wikileaks exposing increasing political
oppression in Turkey.

The willingness of the Atlantic Council to accept donations from the highest bidder,
especially a plethora of foreign interests, some of whom have ties to government
oppression, censorship and abrogation of human rights brings their incentive to attack
Disobedient Media and this author into question. The financial involvement of NATO and
the Department of State raises questions about their decision to attack reports by this
author exposing State Department involvement in human trafficking and raising questions
about the death of NATO Chief Auditor Yves Chandelon in suspicious circumstances at a
time when NATO was moving massive amounts of troops, weapons and heavy equipment
into the EU. Disobedient Media has also highlighted the involvement of NATO Secretary
General Jens Stoltenberg with corruption scandals in Norway where large amounts of
taxpayer money were donated to the Clinton Global Initiative, which closed its doors in the
aftermath of Hillary Clinton's loss in the 2016 presidential election. The Atlantic Council's
tightening relationship with foreign donors may actually constitute a violation of the Foreign
Agents Registration Act according to the opinion of multiple legal experts.

II. The Atlantic Council Has Promoted Disinformation Seeking To Undermine The
Integrity Of American Politics And Whistleblower Organizations

The Atlantic Council routinely promotes disinformation and false narratives that seek to
undermine the political opponents of their sponsors. Ben Nimmo, the author of the
smear article run against Disobedient Media, also promoted unsourced and unfounded

2/4

http://archive.is/IUPuU
http://archive.is/Na9kn
http://disobedientmedia.com/george-soros-faces-backlash-in-eastern-europe-and-balkans/
http://archive.is/Hlbz8
http://archive.is/hCAz5
https://wikileaks.org/akp-emails/
http://disobedientmedia.com/the-clinton-silsby-trafficking-scandal-and-how-the-media-covered-it-up/
https://archive.fo/PyBeO
https://archive.fo/QOBG6
http://disobedientmedia.com/the-clinton-global-initiative-closed-down-in-wake-of-several-related-international-corruption-scandals/
http://disobedientmedia.com/document-reveals-clinton-global-initiative-is-shutting-down/
https://archive.fo/EpOe
http://archive.is/Mff7R
http://archive.is/A8UmF


claims that Russia was responsible for "hacking" the 2016 U.S. presidential elections. This
conspiracy theory has been resoundingly debunked by various authorities in the
intelligence community and by multiple media sources. The Atlantic Council, unfazed by the
evidence that their claims of hacking were false, have continued promote these falsehoods
in the aftermath of the election in what appears to be a possible effort to undermine
American democratic institutions.

The Atlantic Council has also participated in efforts to discredit Wikileaks by portraying
them as being played by Russia and complicit in influencing American politics.
Wikileaks has a flawless track record for publishing authenticated documents over the
course of its 10 year existence and has emphatically denied any involvement of the
Russian government in the documents that were leaked to it and released ahead the
November 8th, 2016 presidential election.

III. The Atlantic Council's Report On The EU Army Post Is Filled
With Inaccuracies And Misrepresentation

On February 10th, 2017 the Atlantic Council's Digital Forensics Research Lab ran a smear
piece in online publishing platform Medium concerning an article that this author wrote
highlighting concerning details about efforts to create and equip the European Union Army.
The authors made uneducated speculation about a supposed network of far right activists
working to spread what they term "fake news," the controversial label created by the
mainstream media to discredit information which is harmful to their interests. They similarly
misrepresented the facts as presented concerning the EU Army. Wikileaks brought
attention to the article the day of its release, labeling the Atlantic Council's claims as "fake
news."

The crux of the attack rested on the assertion that they had uncovered some form of
"network" being used by activists to spread what they termed "disinformation." The authors
insinuated that the various subreddits that the story on the EU was posted to in some way
collaborate because they share certain moderators. They additionally claimed that the
various subreddits must be related because the primary language used to communicate
was English, the lingua franca that is used throughout the United States and Europe as a
primary form of communication between individuals from states with different cultures and
languages.

Atlantic Council's "researchers" mischaracterized the process by which the story emerged
onto the internet. On December 23rd, 2016, a draft of the EU Army story containing
preliminary research and analysis was posted to Pastebin.com to create an online

3/4

http://archive.is/sUC4F
http://archive.is/DexPb
http://archive.is/R2fQW
http://archive.is/dLTOM
http://archive.is/1ZRSY


backup of the article. It was not intended to be publicly distributed and was passed around
to handful of contacts with no instructions to distribute the information. The article was
posted to subreddit r/the_donald the day after.

As has been noted previously by Disobedient Media, r/the_donald developed a reputation
during the election for being one of the only forums where unbiased information could be
distributed on Reddit without censorship and was chosen as an outlet for that reason
exclusively. Other subreddits that the story was posted to are, naturally, anti-globalist and
Euroskeptic and were included as forums for the post due to the author's assumption that
those audiences would be interested in the research. As Reddit created the concept of
subreddits specifically so that users could filter posts to view information they were
interested in there is nothing unusual about this decision. There was never any intent to
distribute the information beyond the Reddit posts and the further dissemination of the
information was voluntary and was not solicited. Posting in subreddits devoted to certain
politicians or political ideologies is not an endorsement of those views.

The Atlantic Council's decision to misrepresent the reach that the post had on Twitter is
odd. The fact that they did so is telling and indicates that the audience which was reached
may have been more significant than the Atlantic Council admits. Their decision to target
Disobedient Media's story on the EU Army otherwise does not seem logical. Disobedient
Media makes no claims as to the actual reach of the article other than to point out that this
fact is irrelevant since it was posted to this author's personal Reddit account as a
preliminary presentation of information with personal analysis of the data and was not
intended to go viral in any way. Any purported "network" of right leaning social media
accounts online is a fictional creation of the Atlantic Council and is as based in truth as their
disingenuous efforts to claim that Russia was responsible in some way for "hacking" the
American presidential election process.

4/4

http://archive.is/9NDNv
http://archive.is/34Qmv

	George Soros Funded Think Tank Attacks Disobedient Media, William Craddick Over EU Coverage

